Friday, December 23, 2011

Värina eri!

Kaks mõnusat raputust täna. Esimese ajal mu hostvanemad oli just koju jõudnud ja hostvend mängis kõrval majas naabripoisiga. Ma vaatasin rahulikult filmi ja korraga hakkas väristama, algul arvasin, et mis see ikka on väike loksutus, kohe läheb üle, aga siis nägin hostema hirmunud nägu ja suuri silmi majast välja tormamas ja kõrval majja ruttamas. Ma siis tõmbasin ukseraami alla varju. Lähtudes Canterbury Quake Live andmetest oli tegu 5.8 magnituudilise maavärinaga, mis tuli 9.7 kilomeetri sügavuselt kella kae paiku lõunal. Päris korralik ikka, arvestades olukorda, et mõned kuud pole mina ühtegi tundnud. Mõlemad hostvanemad pärast rääkisid, et kui nad kõrval majja Lachiet päästma jooksid, siis tundus nagu jooksed kaks sammu edasi, aga maa liigub kolm tagasi. Mingeid suuri kahjustusi ei olnud, mõned asjad kummuli ainult. Helistasime lähemad tuttavad läbi, kas kõik korras ja üritasime tegemiste juurde tagasi saada. Vahepeal kergelt loksutas, aga see polnud midagi.
Kell 15.18  oli järgmine. Vot see alles rabas. oli küll 6.0 magnituudi, aga pinnale palju lähemal, umbes 7kilomeetri sügavuselt. Sel hetkel ma olin üksinda toas, teised olid õues, rabasin jälle ukseraami alla varju, kuid võimalikult ruttu püüdsin majast välja saada. Õues olles pole asi üldse nii hull, siis liigub ainult maa. Ega see värin polegi  hirmutav, pigem see heli kuidas maja raksub ja klaasid-taldrikud puruks kukuvad. Teine asi veel, et põrand all liigub ja seinad liiguvad sellele teised rütmis.  Lõpptulemus meile oli õnneks paar purunenud taldrikut ja natuke sassis toidukapp.
Nüüd jälle uudised ja kõik kohad seda jama täis. Jõulude eel viimaseid kinke ostvad inimesed evakueeriti ostukeskustest.   60 inimest said vigastusi.
Aga ega sellega asi ei piirdu, et väristab tugevalt ja siis vajub ära. Selle aja jooksul kui ma kirjutasin, tundisn umbes 5 järel loksumist. Need on mingid väikesed. Enne tänast olin ma tundun ainult 6 korda värinat ja nüüdseks on loendamine sassi läinud.

Siit saad jälgida värinaid: http://www.canterburyquakelive.co.nz/



Samal hommikul tegin meie jõulupuust pilti (päris kõik kingid ei ole meile, aga enamus siiski)
Siin avatakse need tavaliselt jõuluhommikul ehk 25.dets hommikul




Pärast värinaid näksisime herneid:)

ilus roheline, kuidas teil seal?


päeva plaan oli uus grill üles sättida ja sisse õnnistada






Kauneid jõule! Kohtumiseni pärast pühi. (K)

No comments:

Post a Comment