Thursday, August 4, 2011

Heipaa!!

 Sain särtsu sisse:) finally. Igatahes üritan teha siis väikese ülevaate oma tegemistest.
*Pühapäeval oli siis dinner host-vanavanematega ja Rob´i õe perekonnaga. Super lahedad inimesed, ma isegi sain nende jutust aru:) Aga see Robi isa tahtis küll mind surnuks rääkida, lõpuks ma lihtsalt noogutasin ja vahepeal tegin sellist imestunud nägu nagu "ei või olla" kuigi mul polnud aimugi, millest ta rääkis.:) Aga ma vist näitlesin üsna veenvalt.
*Esmaspäeval oli esimene koolipäev, mingit õppimist ei toimunud, lihtsalt käisime koos Hr. noob Nealiga (nagu Tan ja Rob ütlevad) tutvusime territooriumiga. Aaajaaaah, ma pidin inka ja mata testi tegema. Tundub, et mata läks päris hästi, kuigi vahepeal ma ei saanud aru, mis mul taheti, prantsuse poistel oli sõnaraamatud kaasas, mul oli ainult oma pähkliaju:) Öeldi, et inka läks ka hästi mul ja prantsuse tüdrukul, poistel oli probleeme, ühel kirjutamisega ja teine ei räägi peaaaaaaegu sõnagi inglise keelt, ainulkt saab aru kui nime ja vanust küsitakse.(nüüd on ta juba palju parem, julgeb minult küsimusi küsida, vähemalt üritab). Pärast kooli ma jalutasin Tania töö juurde, muidugi esimese korraga see mul välja ei tulnud ja pidin teed küsima:) Siis läksime supermarketisse ja koju. Rob läks põhjasaarele tööle, niiet oleme ainult kolmekesi.
*Teisipäeval esimene täispikk koolipäev. Üsna keeruline on kooliterritooriumis orienteeruda, majad on jagatud mingite tähtede ja nümbrite järgi, ma väga ei ürita plaanist aru saada, lihtsam on küsida kellegi käest teed. Esimene oli mata (puhta lollakas, et selle valisin), suht saan hakkama (Tõntsu peaks uhke olema) sel päeval oli õige õps haige, niisiis tegime lihtsalt mingeid töölehti iseseisvalt  LOGORITHMS kohta (ei kujuta ette, mis see eesti keeles olla võiks). Teine oli mingi formal class- minu jaoks nagu klassijuhataja tund, õpilased on jagatud mingite puude nimedega klassidesse nagu lasteaias:) ja siis istusime niisama.Järgmine oli moedisain, õpetaja on okeika, see prantsuse poiss Axel on ainult poiss klassis, me saime siis valida, mida me alustuseks teha tahame, midagi lihtsalt. Otsustasime teha pinali:) Siis oli 20min interval midagi nagu pikk vahetund.Järgmine oli draama, see on küll vinge, juba see õpetaja (mees) näeb lahe välja, alustuseks mängisime ühte mängu, ringi keskel olija ütleb tähe ja see kellele ta viipab peab kiiresti ütlema selle tähega algava nime, eseme,koha nime ja lause tuleb siis selline: Andrew sells apples in Australia. Edasi harjutasid nad mingks etenduseks, ma ei saa kahjuks kaasa teha, sest nad hakkavad juba valmis saama, aga naljakas oli vaadata. Õpetaja seletas mulle, et nad peavad moderniseerima muinasjuttu. Pärast draamat 50 minutiline lõunapaus. Enamusel on lunchbox kaasas ja õgardavad võileibu, batoonikest, kreekereid juustuga, puuvilja, krõpse või mida iganes. Siis läksin inglise keele tundi, see õpetaja on naljakas mingist otsast meenutab nagu meest, aga vist ikka on naine:) Kehakuju on selline proportsioonist väljas ja selline mehine. Igatahes peame kahe nädalaga essee kirjutama väljavaadete muutumisest, mul on peaaegu valmis, vaja ainult ümber kirjutada ja kokkuvõte teha. Siis pidi hispaania keel olema, aga õpetaja pole veel Uus-Meremaale maandunud, niiet pidin niisama raamatukogus istuma, -arvutisse ka ei saanud, sest ma pole veel süsteemis sees. btw. Kõigil on Appled raatukogus on ka mingi 8-10 suure ekraaniga Applet. Pärast seda jälle Tania kooli, siis kassi toitma ( elab päris kodus üksinda kuni remont valmis ja me saame sisse kolida, koer on sõprade juures). Õhtul oli Tani parim sõbranna koos oma pojaga ööseks meile, sõime fish-and-chipse ja nemad rääkisid selle sõbranna pulmadest, mis on oktoobris.
*Kolmapäev: mata,formal,inka,interval,bioloogia,moedisain,draama.  Bioloogias on sutsu raske aru saada, liiga palju võõraid sõnu, aga õnneks õps kasutab powerpointi ja näitab pilte/jooniseid. Sel päeval lõppesid tunnid14.30 (tavaliselt kell 15.00) läksin Tania juurde, tal oli veel mingi tund, istusin akna taga ja üks tüdruk, kellel pole päris kõik korras, karjatas ja ütles, et keegi luurab tema järgi:) Pärast kui Tan seletas, kes ma olen, siis tüdruk kutsus mu sisse ja esimese asjana tahtis kuulda mu aksenti.
*Neljapäev. Juhtus siis nii, et magasin esimese tunni maha. Õigemini on tunniplaanis, et tundi hakkab 9.40, siis ma jalutasingi Tania töö juurest kooli, vahepeal käisin supermarketis lihtsalt aega parajaks tegemas, kooli jõudsin umbes 9.35, läksin klassi, õpetaja ei öelnud midagi, aga Axel, kes on samas bioloogia tunnis minuga küsis: where were you? ma siis ei oskand midagi öelda, lihtsalt : uups:) Pärast ta näitas mulle ühte teist lehte, kus oli, et tund hakkab neljapäeval 9.00, no ja mis mu siis ikka teha olin, ajasin kõik selle süüks, et ma olen BLOND:) sai jälle natuke naerda lauanaabritega.  Igatahes siis oli moedisain,interval,hispaania keel jälle raamatukogus,lõuna, study tund (tavaliselt võid lihtsalt õppida teiseks õppeaineks, aga me vaatasime Vinni Poohi:) Ja viimane oleks pidanud olema inka, aga selle asemel oli võimlas kogunemine kooli sekretärile, kes läheb Dubaisse elama ja tööle.Igatahes head girl ja head boy (popimad koolis) lugesid kõne ja väiksed esinemised, mingi maoori tantsu värk oli ka, päris võimas ja kergelt hirmuäratav värk (kui leina lisan video) Mul igatahes lahmas pisaraid, kui kõnet peeti, nii armas minumeelest. Aga jah, pärast seda Tania juurde, käisin omale särtsu jaoks mingit vidinat ostmas, sain alles kolmandast poest. Õhtul sõime wrappe ja see sõbranna jääb jälle ööseks siia.
Niii nüüd on kiire kokkuvõte tehtud, aga mõni asi vajab veel selgitamist.
Vahetunnis ma tavaliselt üritan suhelda kohaliku rahvaga, aga tihti juhtub, et mõni rahvusvaheline jõuab ette ja suhtlen temaga, mis on üsna jama tegelikult. Igatahes jube hea on see, et mu hostema on õpetaja ja saadab igast kohalikku rahvast minuga suhtlema:) lihtsalt niisama tutvuma ja nii.  Head girl ja head boy ei tähenda kooli kõige ülbemat ja tähelepanuvajadustega inimesi nagu USA filmides, just vastupidi, need on õpilased, kes suhtlevad kõigiga, on sõbralikud ja avatud. Aaah jaaa, meil on hullult palju olnud söömisi mingite sõprade või Tania töökaaslastega või mida iganes, kõik ei jää meelde, mis, millal, kellega söönud oleme:)
 
Feil1: meil oli IGOga (nagu nz YFU) mingi istumine päev otsa, rääkisime reeglitest ja tegime tiiru Kaiapois, sõime õhtust. Hmm ma ei teadnudki, et siin veel üks eestlane on, igatahes nimi on Mattias, hästi tore poiss:) pärast õhtusööki need IGO vanad sõidutasid kõiki koju, mina ja Mattias olime ühes autos (see pole teema/point)  omavahel suhtlesime inglise keeles, natuke võõras oli, aga elasin üle (ka see pole point). Nii....IGO vana üritas mu kodu leida, jõudsime maja juurde, ma ütlesin, et jep, õige koht, jätsime hüvasti kõik ja puha, et ei tea millal jälle näeme, hüppasin autost välja ja liikusin ukse poole. Juba siis tundus, mida imelikku selle uksega. Jõudsin ukseni avasin ukse, astusin sisse ja ühe silmapilgutusega olin väljas, sest mõistsin, et see polegi õige maja, jooksin ruttu autosse tagasi(hea et nad polnudd veel ära sõitnud) Mattiasega hullult naersime, et ikka täiega blond nooo, väga mark oli. Pererahvas tuli ukse peale vaatama, et mis värk oli, sisi see IGO vana läks välja nendega rääkima, mulle tundus, et neil ei olnud väga naljakas:) aga siis õnneks lõpuks leidsime õige maja ka, Tania tuli välja ja siis nad rääkisid natuke juttu, ma läksin ära tuppa. Üldse ei saanud naermist lõpetada...Tan ja Rob õnneks naersid ka:D:D  Aga siis ei olnud see enam teema, Tania uuris Mattiase kohta. Umbes, et mis nimi on ja, kust pärit, et cute tüüp. Ma siis ütlesin, et loomulikult, ta on ju Eestist.
Aga nii, kell on juba mitu...Tõmban voodisse, aga ma luban, et üritan homme koolist natuke pilte teha (varem ei saanud, särts sai otsa) ja laen need HOMME üles!!!! Ma luban:)
Aga seniks, xxxx, ja olge mõnsad, varsti hakkab til ka koooooool!
(Jällegi, pöörake tähelepanu sisule)

2 comments:

  1. Kas uus-meremaal hakkab ˇ1.septemberˇ augustis,(neil talvel)või jaanuaris(neil suvel)? kas sa läksid inna nagu pooleõppeaasta pealt ? austraalias hakkab tavaliselt kooli õppeaasta jaanuaris,aga kuidas uus-meremaal on ?

    ReplyDelete
  2. Uus-Meremaal on nagu Austraalias. Mina saabusin nende talvevaheajal ehk siis meie suvel. Teine poolaasta algas 1. august.

    ReplyDelete